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(1) In an abstract way I reflect on the possibilities of painting to interact with the viewer and the exhibition space. The small and inconspicuous is often the starting point for a process that expands the dimensionality of the painting and extends into the space. Draperies, kinetic devices or spatial stretchings allow a multi-perspective perception. Kinetic movement places the painting in relation to the human body. Subtle changes bring the passing of time into consciousness.

2) Currently, I am exploring the interspace between light and dark in relation to color and shadow. The application of paint on a textile surface determines the degree of transparency and opacity. With this contrasts soften and nuances become visible.

(3) With the idea of an extended painting on the human body or art to wear, by painted and printed fabrics, I founded the art fashion label "van reimersdahl berlin". I worked under it for over 10 years with international success (2003-2013). Being aware of the incompatibility of art and fashion, I am continuously interested in exploring the compatibility of painting and sculpture.


Charlotte Silbermann, September 2020:
In den installativen Draperien von Andrea van Reimersdahl liegt der Anspruch, das Bild zu überwinden, ohne die Malerei aufzugeben. Ihre skulpturalen Gebilde setzen sich aus unterschiedlichen stofflichen Qualitäten zusammen, auf denen sich der Farbauftrag jeweils anders verhält. Das Changieren der Grautöne oder das Lichtspiel der vielfältigen Grauschattierungen variiert so je nach Gewebestruktur und wird durch die Faltungen der Stoffensembles noch einmal verstärkt. Die Farbmaserung steht schließlich aber im Kontrast zur weichen Materialität der Objekte. Sie legt eine Assoziation an Gesteinsschichten nahe. Hinzu kommt die feste Spannung der Stoffe durch Seile im Raum. Die Draperien sind weniger einem barocken Faltenwurf nachempfunden, sondern streben als Zelte oder Drachen vielmehr nach oben.